Maintenance Manager

Международный Аэропорт Алматы

  • Алматы
  • Постоянная работа
  • Полная занятость
  • 23 д. назад
Founded in 1935, Almaty International Airport is the largest air gateway in Kazakhstan and, since 2020, has been part of TAV Airports, a member of the Groupe ADP – the world’s leading airport management platform operating in 29 countries.Our mission – connecting CIS countries to the world through a seamless, world-class travel experience.Our vision – by 2030, to become Asia’s most desired gateway with the largest number of destinations in Central Asia, delivering innovative travel and cargo experience, and driving sustainable growth for local communities.Our values – Safety & Responsibility, Customer & People Centricity, Innovation & Agility, Collaboration & Transparency, Excellence & Passion.We are committed to operational excellence, customer satisfaction, and continuous innovation, while upholding the highest standards of safety, sustainability, and service quality.KEY RESPONSIBILITIES:
  • Proven experience in managing automated systems, ideally in a transportation or terminal environment.
  • In-depth knowledge of electronic systems, automated machinery, and control systems.
  • Strong leadership and team management skills.
  • Problem-solving abilities and experience in troubleshooting and resolving technical issues.
  • Ability to work under pressure and ensure timely resolution of system-related issues.
  • Knowledge of safety protocols and regulations regarding automated systems.
QUALIFICATIONS & REQUIREMENTS:
  • Oversee and manage the operation and maintenance of all automated systems at the terminal, ensuring optimal performance.
  • Lead a team responsible for the upkeep, troubleshooting, and repair of systems such as electronic doors, escalators, barriers, telescopic boarding bridges, baggage conveyor belts, and other automation equipment.
  • Develop and implement procedures for regular system inspections, preventative maintenance, and emergency repairs.
  • Collaborate with various departments to ensure seamless integration of automated systems with terminal operations.
  • Conduct performance assessments and identify areas for improvement or upgrades to ensure the highest level of safety and efficiency.
  • Monitor system performance, analyze data, and provide recommendations for improvements.
  • English Proficiency at least B2 level
WHAT DO WE OFFER:
  • Employment in accordance with the Labor Code of the Republic of Kazakhstan
  • Office location - Almaty International Airport
  • Work schedule 5 days per week, working hours from 8.00 to 17.00 (lunch break from 12.00 to 13.00)
  • Free lunches
  • Annual paid leave of 24 calendar days (+1 day for birthday after 1 year employment)
  • Annual bonuses on performance results
  • Medical Insurance after Probation period
  • Shuttle bus (13 routes)
  • Trainings, e-Learning Academy, and other online/offline platforms
Как всё начиналось:Аэропорт был создан в 1935 году.До 1990 года входил в состав Казахского Управления Гражданской Авиации. 26 апреля 1991 года реорганизован в "Аэропорт Алма-Ата".В 1994 году преобразован в АООТ "Аэропорт Алматы", правопреемником которого является в настоящее время АО "Международный Аэропорт Алматы".С 2020 года Международный аэропорт Алматы вошёл в состав турецкого холдинга TAV Airports.TAV Airports предоставляет комплексные услуги во всех областях деятельности аэропортов и присутствуют в 15 аэропортах по всему миру. Холдинг TAV Airports, входящий в группу ADP (Франция), является частью ведущей глобальной платформы управления аэропортами, который оперирует в 109 аэропортах.Наше видение - быть новаторской и ведущей компанией по эксплуатации аэропортов в целевых регионах: Европе, России и СНГ, Ближнем Востоке, Африке и Индии.Наша миссия - создавать максимальную ценность для всех заинтересованных сторон в работе аэропорта с помощью нашего клиентоориентированного подхода к управлению.Наши корпоративные ценности:Профессионализм: Мы выполняем свои обязанности с максимальной тщательностью и по самым высоким стандартам, внимательно следя за глобальными событиями, связанными с нашим сектором. Во всех наших профессиональных отношениях мы считаем приоритетом работу.Уважение: Мы действуем в соответствии с этическими стандартами как фундаментальным правилом, уделяя первостепенное внимание уважению к людям, окружающей среде, законам и правилам. Мы действуем честно, прозрачно, справедливо и ответственно во всех наших начинаниях.Динамизм: Приняв принцип динамичного и гибкого подхода к работе, мы действуем эффективно и ориентированы на результат, независимо от обстоятельств. Всегда оставаясь в курсе окружающей среды и преобладающих условий, мы быстро реагируем и адаптируемся к изменениям.Инновации: Мы постоянно создаем возможности для улучшения и инноваций во всех процессах, уделяя особое внимание удовлетворенности клиентов. Понимая, что наше отличие связано с инновационными практиками, мы прилагаем все усилия, чтобы наши услуги были современными и креативными.

HeadHunter