Customer Support Engineer (no calls)

Connectivity Solutions (Коннективити Солюшнз)

  • Алматы
  • Постоянная работа
  • Полная занятость
  • 17 д. назад
Мы ищем Customer Support Engineer для работы по графику 5/2 с 15:00 до 00:00 по времени Алматы. Работа только в письменном формате — без звонков.О нас и почему мы нанимаем:
Наша компания — ведущий SaaS-провайдер, помогающий бизнесу любого масштаба предоставлять отличный клиентский опыт. Наша инновационная платформа включает широкий набор функций: интеллектуальную маршрутизацию, IVR, запись звонков, аналитику и многое другое.В этой роли вы будете:Оказывать экспертную поддержку клиентам в решении сложных проблем.Диагностировать SIP call flows, качество связи, сетевые проблемы и функционал портала, включая работу с провайдерами и SIP-операторами.Сотрудничать с другими командами и эскалировать сложные инциденты обеспечивая информирование клиента до её решения.Обрабатывать запросы клиентов через тикет-систему и email.Поддерживать и развивать базу знаний, документируя процессы, процедуры и шаблоны.Также в этой роли вы будете:Глубоко разбираться в продукте и операционных стратегиях.Участвовать в обучающих сессиях и онлайн-презентациях для клиентов (в основном на английском).Оказывать поддержку через мессенджеры, анализировать обращения и направлять их в нужные отделы.Требования:Базовые знания сетей — обязательно!Хорошие письменные и устные навыки коммуникации.Английский — уровень B2/C1.Умение работать в команде.Быстрое освоение новых концепций и технологий.Мы предлагаем:Конкурентную заработную плату.Новый просторный офис в удобной локации.Современное оборудование для работы.Бесплатные обеды и полезные снеки каждый день.Возможности для профессионального развития.Работа только в чате — без звонков.Возможны ночные смены после испытательного срока (2/2, с 19:00 до 07:00).This position is based in our office located in Almaty.We are looking for a Customer Support Engineer to work 5/2 from 15:00 to 00:00 Almaty time. The role involves written communication only, no calls.Who we are & why we’re hiring:Our company is a leading SaaS provider that enables businesses of all sizes to deliver exceptional customer experiences. Our innovative platform offers a full range of features and capabilities, including intelligent routing, IVR, call recording, analytics, and more.In this role, you’ll:
  • Provide expert level support for our clients on complex problem resolution.
  • Troubleshoot SIP call flows, call quality, network problems and portal features, including peering providers and upstream SIP Carriers.
  • Collaborate with other teams and escalate sophisticated problems where a course of action is not immediately obvious by maintaining full ownership of the issue, ensuring the customer is fully informed until the resolution.
  • Handle customer support inquiries via ticketing system and email.
  • Maintain and develop a support knowledge base by documenting support processes, procedures, and templates.
In this role, you’ll:Develop a deep understanding of our product and various operational strategies to enhance client efficiency.Participate in training sessions and online presentations for clients, primarily in English.Provide customer support through messaging platforms, analyze reported issues, and direct them to the appropriate departments.Required:
  • Basic knowledge of networks required!
  • Fresh graduates and 4 course students (preferably in Radio engineering, electronics and telecommunications, Infocommunication technologies and communication systems)
  • Strong written and verbal communication skills
  • English - B2/C1
  • Problem-solving abilities
  • Team collaboration
  • Ability to quickly grasp new concepts and technologies
What We Offer:
  • Competitive salary
  • A nicely-located, new, spacious office
  • Top-notch work equipment
  • Free lunch and healthy snacks every day
  • Professional development
  • No calls, messaging only type of work
  • Possible night shifts after probation, 2/2 19.00 - 07.00 work hours
Who we are & why we’re hiringWe provide an exclusive IT support to an in international CCaaS company with HQ in Singapore, offices in NYC, Philippines, Dubai, Cyprus and more. Now our team is around 150 people and we are growing rapidly and expanding our global footprint.What we offer
  • Competitive compensation and benefits package
  • Top-notch work equipment, i.e. iMac, Mac Pro
  • Free lunch and healthy snacks every day
  • Medical, dental, vision insurance
  • Stylish and cozy offices
  • An international team of talented colleagues
  • Openness to new ways of thinking and contributions to overall success
  • Encouragement of opinions and ideas

HeadHunter