Customer Support Engineer (no calls)
Connectivity Solutions (Коннективити Солюшнз)
- Алматы
- Постоянная работа
- Полная занятость
Наша компания — ведущий SaaS-провайдер, помогающий бизнесу любого масштаба предоставлять отличный клиентский опыт. Наша инновационная платформа включает широкий набор функций: интеллектуальную маршрутизацию, IVR, запись звонков, аналитику и многое другое.В этой роли вы будете:Оказывать экспертную поддержку клиентам в решении сложных проблем.Диагностировать SIP call flows, качество связи, сетевые проблемы и функционал портала, включая работу с провайдерами и SIP-операторами.Сотрудничать с другими командами и эскалировать сложные инциденты обеспечивая информирование клиента до её решения.Обрабатывать запросы клиентов через тикет-систему и email.Поддерживать и развивать базу знаний, документируя процессы, процедуры и шаблоны.Также в этой роли вы будете:Глубоко разбираться в продукте и операционных стратегиях.Участвовать в обучающих сессиях и онлайн-презентациях для клиентов (в основном на английском).Оказывать поддержку через мессенджеры, анализировать обращения и направлять их в нужные отделы.Требования:Базовые знания сетей — обязательно!Хорошие письменные и устные навыки коммуникации.Английский — уровень B2/C1.Умение работать в команде.Быстрое освоение новых концепций и технологий.Мы предлагаем:Конкурентную заработную плату.Новый просторный офис в удобной локации.Современное оборудование для работы.Бесплатные обеды и полезные снеки каждый день.Возможности для профессионального развития.Работа только в чате — без звонков.Возможны ночные смены после испытательного срока (2/2, с 19:00 до 07:00).This position is based in our office located in Almaty.We are looking for a Customer Support Engineer to work 5/2 from 15:00 to 00:00 Almaty time. The role involves written communication only, no calls.Who we are & why we’re hiring:Our company is a leading SaaS provider that enables businesses of all sizes to deliver exceptional customer experiences. Our innovative platform offers a full range of features and capabilities, including intelligent routing, IVR, call recording, analytics, and more.In this role, you’ll:
- Provide expert level support for our clients on complex problem resolution.
- Troubleshoot SIP call flows, call quality, network problems and portal features, including peering providers and upstream SIP Carriers.
- Collaborate with other teams and escalate sophisticated problems where a course of action is not immediately obvious by maintaining full ownership of the issue, ensuring the customer is fully informed until the resolution.
- Handle customer support inquiries via ticketing system and email.
- Maintain and develop a support knowledge base by documenting support processes, procedures, and templates.
- Basic knowledge of networks required!
- Fresh graduates and 4 course students (preferably in Radio engineering, electronics and telecommunications, Infocommunication technologies and communication systems)
- Strong written and verbal communication skills
- English - B2/C1
- Problem-solving abilities
- Team collaboration
- Ability to quickly grasp new concepts and technologies
- Competitive salary
- A nicely-located, new, spacious office
- Top-notch work equipment
- Free lunch and healthy snacks every day
- Professional development
- No calls, messaging only type of work
- Possible night shifts after probation, 2/2 19.00 - 07.00 work hours
- Competitive compensation and benefits package
- Top-notch work equipment, i.e. iMac, Mac Pro
- Free lunch and healthy snacks every day
- Medical, dental, vision insurance
- Stylish and cozy offices
- An international team of talented colleagues
- Openness to new ways of thinking and contributions to overall success
- Encouragement of opinions and ideas
HeadHunter