Deputy Head of Hangar Complex

Международный Аэропорт Алматы

  • Алматы
  • Постоянная работа
  • Полная занятость
  • 1 д. назад
Founded in 1935, Almaty International Airport is the largest air gateway in Kazakhstan and, since 2020, has been part of TAV Airports, a member of the Groupe ADP – the world’s leading airport management platform operating in 29 countries.Our mission – connecting CIS countries to the world through a seamless, world-class travel experience.Our vision – by 2030, to become Asia’s most desired gateway with the largest number of destinations in Central Asia, delivering innovative travel and cargo experience, and driving sustainable growth for local communities.Our values – Safety & Responsibility, Customer & People Centricity, Innovation & Agility, Collaboration & Transparency, Excellence & Passion.We are committed to operational excellence, customer satisfaction, and continuous innovation, while upholding the highest standards of safety, sustainability, and service quality.Functional Responsibilities:
  • Carries out operational management of the Hangar Complex.
  • Supports the development and implementation of initiatives aimed at improving the quality of production tasks within the Hangar Complex.
  • Contributes to improvements in work organization, productivity, and cost efficiency.
  • Ensures the proper condition and reliable operation of production facilities and equipment assigned to the department.
  • Ensures the fulfillment of plans for maintenance, repair, and storage of aircraft (or equipment).
  • Monitors compliance with established technological processes and regulations.
  • Participates in planning the utilization of hangars and resources.
Requirements:
  • Higher specialized or technical aviation education.
  • At least 3 years of experience in flight-related and managerial positions in civil aviation.
  • Proficiency in the state languages and English at a level not lower than Upper-Intermediate.
  • Advanced PC skills (Excel, Word, Outlook).
  • Excellent organizational skills, attention to detail, and the ability to work in a multitasking environment.
What do we propose to you
  • Employment in accordance with the Labor Code of the Republic of Kazakhstan
  • Office location - Almaty International Airport
  • Work schedule 5 days per week, working hours from 8.00 to 17.00 (lunch break from 12.00 to 13.00)
  • Free lunches
  • Hybrid work after probation period (working from home up till 5 days per month upon Line Manager's approval)
  • Annual paid leave of 24 calendar days (+1 day for birthday after 1 year employment)
  • Annual bonuses on performance results
  • Medical Insurance after Probation period
  • Shuttle bus (13 routes)
  • Trainings, e-Learning Academy, and other online/offline platforms
Almaty International Airport ensures equal opportunities for every applicant, excluding any form of discrimination based on: race, color, gender, religion, language, marital status, sexual orientation, political opinion, ethnicity, health, disability, family obligations, trade union activity, or age.Join our team today and become a vital part of our global airport family, comprising dedicated professionals who work together to ensure a future of seamless travel experiencesКак всё начиналось:Аэропорт был создан в 1935 году.До 1990 года входил в состав Казахского Управления Гражданской Авиации. 26 апреля 1991 года реорганизован в "Аэропорт Алма-Ата".В 1994 году преобразован в АООТ "Аэропорт Алматы", правопреемником которого является в настоящее время АО "Международный Аэропорт Алматы".С 2020 года Международный аэропорт Алматы вошёл в состав турецкого холдинга TAV Airports.TAV Airports предоставляет комплексные услуги во всех областях деятельности аэропортов и присутствуют в 15 аэропортах по всему миру. Холдинг TAV Airports, входящий в группу ADP (Франция), является частью ведущей глобальной платформы управления аэропортами, который оперирует в 109 аэропортах.Наше видение - быть новаторской и ведущей компанией по эксплуатации аэропортов в целевых регионах: Европе, России и СНГ, Ближнем Востоке, Африке и Индии.Наша миссия - создавать максимальную ценность для всех заинтересованных сторон в работе аэропорта с помощью нашего клиентоориентированного подхода к управлению.Наши корпоративные ценности:Профессионализм: Мы выполняем свои обязанности с максимальной тщательностью и по самым высоким стандартам, внимательно следя за глобальными событиями, связанными с нашим сектором. Во всех наших профессиональных отношениях мы считаем приоритетом работу.Уважение: Мы действуем в соответствии с этическими стандартами как фундаментальным правилом, уделяя первостепенное внимание уважению к людям, окружающей среде, законам и правилам. Мы действуем честно, прозрачно, справедливо и ответственно во всех наших начинаниях.Динамизм: Приняв принцип динамичного и гибкого подхода к работе, мы действуем эффективно и ориентированы на результат, независимо от обстоятельств. Всегда оставаясь в курсе окружающей среды и преобладающих условий, мы быстро реагируем и адаптируемся к изменениям.Инновации: Мы постоянно создаем возможности для улучшения и инноваций во всех процессах, уделяя особое внимание удовлетворенности клиентов. Понимая, что наше отличие связано с инновационными практиками, мы прилагаем все усилия, чтобы наши услуги были современными и креативными.

HeadHunter